5 REDENEN WAAROM JIJ ZEKER NIET IN DE FASHION MOET WERKEN

5 redenen waarom jij zeker niet in de fashion moet werken. Klinkt als een vreemd artikel voor een fashion bedrijf. We komen dagelijks in contact met alle aspecten van de fashion business: retailers, merken, consumenten, influencers en agenten natuurlijk. Over de jaren krijg je dan wel een duidelijk beeld over hoe de hele business in elkaar zit. Het glamour gehalte dat deze wereld omhoog houdt is jammer genoeg van binnenuit niet altijd waar te nemen. Hierdoor is het nog altijd een business waaraan mensen zich vaak vergissen. Het is namelijk niet altijd rozengeur en maneschijn, of om het in onze termen te zetten, het is niet altijd haute couture en glamour. Doorheen de roze wolk zie je een business waar elke dag kei hard gewerkt moet worden om overeind te blijven. Dus als jij je herkent in één van volgende punten, kunnen we je best afraden om in de fashion te starten.

Je haat veranderingen

Als er één business is die continu verandert is het de fashion business wel. Trends veranderen door en door, nieuwe influencers schieten als paddenstoelen uit de grond en dan hebben we het nog niet over de overvloed aan retailers, merken en collecties. Ja, elke dag is anders in de fashion.

Je netwerkt niet graag

De fashion wereld wordt al snel één grote familie. Iedereen kent elkaar, en dat is maar goed ook. Door het gebruik van social media worden er super snel nieuwe samenwerkingen en contacten gelegd waardoor iedereen elkaar al snel leert kennen. Als je niet openstaat om anderen mensen in de business te leren kennen zal de fashion niets voor jou zijn. Een sterk netwerk is hetgeen je business overeind houdt.

Je wil een routine in je job

Verwacht je zeker niet aan een 9 to 5 met elke dag een strikt werkschema. Geen enkele dag is hetzelfde in de fashion. Soms begin je wat later te werken, dan werk je weer een hele avond door. Events worden ook vaak ’s avonds gehouden, beurzen zijn vaak een heel weekend door en social media stopt ook niet met draaien na jou werkdag. Fashion business staat gelijk aan 24 op 24 een radartje te hebben opstaan om mee te zijn met alle gebeurtenissen in de business.

Je bent niet creatief

Fashion is nooit saai. Je moet dus ook creatief en origineel zijn om te blijven meedraaien. Zelfs als retailmanager of financieel adviseur in de fashion moet je creatief zijn. Je werkt dag in dag uit in een creatieve sector, de affiniteit met fashion moet er echt wel zijn.

Je drinkt geen koffie

Deze spreekt voor zich. Je komt binnen gaat naar je bureau en gaat een koffie halen. De standaard start van de dag in de fashion. Doorheen de drukke seizoenen en lange dagen zal koffie al snel je beste vriend worden. En zoals het een echte fashionista beaamt, drinken we ze allemaal uit super trendy mokken.

P.S. Heb je onze super toffe Matuvu koffiemokken al gespot? Shop ze hier!

 

Na het lezen van dit artikel nog altijd gemotiveerd om in de fashion te starten? Super! Dan heb jij een realistisch beeld van de business. Want eens je door al deze aspecten kan kijken blijft het nog altijd de meest creatieve, boeiende en boomende business van het moment.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *