5 TIPS OM JE TIME MANAGEMENT TE BOOSTEN

Time management is van cruciaal belang in je bedrijf. Als boss lady weet jij dat als de beste. Je probeert alles zo goed mogelijk op orde te hebben, maar af en toe kan dat wel eens mislopen. Om jou daarin verder te helpen, geven we je 5 tips om je tijd beter te managen en zo alles (of toch het meeste) elke dag weer voor elkaar te krijgen!

1. Stop multi-tasking

Doe alles één voor één. Je denkt dat je alles tegelijk wel aan kan, maar op die manier kan je een opdracht niet goed doen. Je ziet sowieso details over het hoofd die uiteindelijk van heel groot belang blijken te zijn.

2. Zet deadlines

Wanneer je aan een taak begint, kan je best een deadline instellen. Als je dat niet doet, kan je wel eens last hebben van uitstel gedrag en op het laatste moment in paniek schieten. Gebruik dus deadlines om alles tijdig af te hebben en stress te vermijden.

3. Geef prioriteit

Maak een lijstje met alle taken die je nog moet doen. Zet de belangrijkste taken bovenaan of geef ze een tekentje. Zo weet je welke taken het belangrijkste zijn en dus als eerste af moeten.

4. Zet herinneringen

Weet je van jezelf dat je een vergeetachtige boss lady bent? Stel dan voor elke taak een alarm in. Zet het alarm elk moment dat je aan de taak moet beginnen. Zo ben je zeker dat je geen taken over het hoofd ziet.

5. Creëer een routine

Kies een vast tijdstip per dag waarop je al je taken afwerkt. Ze hoeven niet allemaal op hetzelfde moment, maar zorg dat je vergelijkbare taken samen afwerkt. Op die manier krijg je een mooi overzicht op al je taken. Na een kleine maand dezelfde tijdstippen te gebruiken, creëer je een routine waardoor je nog productiever te werk kan gaan.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *