75% OF FASHION BRANDS USE SOCIAL INFLUENCERS

Influencer marketing is booming en dit zal alleen maar groeien de komende jaren. Mensen kopen namelijk het liefst van mensen en als een influencer zijn/haar mening, look of favoriete musthaves deelt op social media, heeft dit een groot effect op het koopgedrag van de consument. Influencers zijn niet alleen maar bloggers, het kunnen ook vloggers zijn, bekende personen, social media experten etc.

Deze vorm van marketing is onmisbaar voor je fashionbusiness (kledingzaak, merk). Influencers kunnen een grote groep personen beïnvloeden en dit is natuurlijk helemaal een match als deze groep personen jouw doelgroep is van je business. Voor je bedrijf kan je samenwerken met influencers maar je doel dat je wil bereiken moet duidelijk zijn. Wil je meer naamsbekendheid? Promotie van een product? Extra leads genereren? Meer verkoop?

Als je als bedrijf wil samenwerken met influencers moet je je niet blindstaren op het aantal volgers (verschil macro & micro influencers). Kijk vooral naar de content van de influencer, besteed aandacht aan je doel wat je wil bereiken door de samenwerking en kijk naar het interactieniveau dat de influencer heeft met zijn/haar doelgroep.

Heb je een eigen fashionbusiness en wil je hier heel graag meer over weten? Of wil je zelf heel graag fashion influencer worden? Reserveer dan deze week een ticket voor de nieuwe MATUVU Expert Class aanstaande woensdag 15 november 2017 om 19u @MATUVU HQ te Antwerpen. Tickets (€35,- incl. netwerkborrel & bosslady totebag) via https://www.eventbrite.com/e/matuvu-expert-class-tickets-39140808211

workshop influencer marketing

MATUVU Expert Class – Monthly fashion business workshop

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *