BRAND YOUR BUSINESS WITH THE GOLDEN CIRCLE

The golden circle, een simpel principe, maar nog veel te weinig toegepast. Heb jij er al van gehoord? En pas je het dan ook al toe op je brand of fashionstore?

Het werkt via het systeem van 3 cirkels van waaruit je je zaak moet opbouwen. Veel te veel mensen werken hun zaak uit via What, How, Why.

“Sell the problem that you solve, not the product.”

Het principe begint vanuit de binnenste cirkel, de vraag naar de maatschappij en naar jezelf: Waarom?

Waarom ga je een zaak beginnen?
Waarom ga je een merk starten?

Zorg dat je dit voldoende kan beargumenteren.

Van daaruit groeit de volgende vraag: Hoe?

Hoe ga inspelen op de redenen waarom je een zaak start?

Hoe kan jij best inspelen op de noden en “problemen” van jouw toekomstige klanten?

En als laatste komt pas wat ga je nu eigenlijk maken.

Wat ga jij voorzien voor toekomstige klanten om hun noden en “problemen” op te lossen?

 

Een hele boterham! Daarom passen we het even toe op één van de sterkste merken uit onze maatschappij: apple.

Waarom maakt apple smartphones en computers? Ze willen de norm testen en iets uniek maken. Door anders te zijn dan andere smartphones met bijvoorbeeld meer aandacht voor design en ontwerp, capaciteit en grafische functies.

Hoe doet apple dit? Hun producten hebben een mooi design en zijn veel gebruiksvriendelijker dan anderen zodat iedereen een product kan hebben dat grafisch heel sterk is.

Wat doet apple juist? Ze maken computers en smartphones.

Zo simpel is het. Moest Apple nu andersom werken en naar buiten was gekomen met een merk dat computers maakten zouden ze nooit de concurrentie kunnen aangaan met anderen giganten op de markt. Apple maakt daarentegen unieke producten, die de norm van de technologie in vraag gaan stellen en gaan testen. Dit alles komt in een prachtig en gebruiksvriendelijke product zodat iedereen hiermee kan werken. En dit gevoel geven ze aan hun klanten via de computers en smartphones die ze maken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *