BRENG JE IDENTITEIT IN JE BRANDING

Hoe breng je je eigen identiteit in je branding? Een cruciale vraag die iedereen zich zou moeten stellen. Branding is nodig op alle vlakken van communicatie, of je nu een bedrijf hebt, een blog of gewoon je personal branding op  je eigen social media onderhoudt. Maar hoe begin je hier nu aan? Wel, hier zijn enkele tips die jullie kunnen helpen om een mooie branding op te stellen voor je zaak of je social media.

Een huisstijl
Dacht je dat een huisstijldossier enkel voor grote bedrijven of uitgevers was? Dan heb je het grondig mis. Zelfs het kleinste bedrijf en/of je eigen personal branding heeft voordeel bij een huisstijldossier. Als eerste zijn er de basiskenmerken die je moet gebruiken tijdens al je communicatie. Je logo, je kleurenpallet, je lettertypes en je beeldopmaak moeten als eerste op punt staan.  Zorg ervoor dat alles mooi bij elkaar past zodat je een duidelijk geheel krijgt. Dit zal er uiteindelijk ook voor zorgen dat mensen deze kleuren en dit logo gemakkelijker gaan linken aan je brand. Je brand awareness zal zeker stijgen.

Op Pinterest vind je gemakkelijk leuke voorbeelden van enkele huisstijldocumenten zoals volgende.
                                              

Je foto
Als tweede is er je eigen foto. Klanten en volgers moeten een gezicht achter het merk kunnen plakken. Dus, als je nog geen foto hebt, ga dan maar snel aan de slag met volgende tips. Heb je al wel een foto? Bekijk dan eens of hij voldoet aan volgende voorwaarden.
Zorg ervoor dat je foto een mooi beeld van jouw persoonlijkheid geeft. Draag een outfit dat je persoonlijke stijl laat zien. Zorg dat je er op je best uitziet maar natuurlijk wel als jezelf. Een koffie addict? Ga gerust met je koffiebeker op je foto. Eerder een girly persoon? Waarom geen roze achtergrond? Pas wel op met de plaats, en hou het professioneel. Een strandfoto van op vakantie is echt not done. Poseer ook zo nonchalant mogelijk. Vraag eventueel aan een goede vriend of vriendin om de foto te nemen, zo ben je sowieso al wat meer op je gemak.

Een koffieaddict? Laat het gerust zien op je foto!

                                 

                          Een foto in bikini op een strand is echt not done. Een persoonlijke touch is cruciaal maar hou het wel professioneel.

Kijk altijd recht naar de lens, zo kan iedereen je volledige gezicht zien. De eerste foto komt duidelijk persoonlijker over dan de tweede.

                                                                                                        

Je About page
Ook je about page is een belangrijke tool om in te zetten bij je branding. Dit stukje mag volledig over jou gaan. Laat het zakelijke gedeelte maar even vallen en vertel je lezers in een vlotte, leuke tekst wat meer over jezelf. Gooi hier gerust een leuke anekdote of een leuk feitje over jezelf in. Hoe persoonlijker, hoe beter want zo gaan mensen je gemakkelijker onthouden of zichzelf misschien eens herkennen in jouw als persoon. Zeker een boost om je relaties met je lezers op te bouwen.

Je copy
Als laatste kan je zelfs in je copy je eigen stijl helemaal laten doorvloeien. Bij alles wat je schrijft zouden je lezers het gevoel moeten krijgen dat ze jou beter leren kennen. Heb je nog wat moeite om je eigen schrijfstijl te achterhalen? Denk dan eens na over je ideale lezer. Schrijf daarna eens een e-mail naar deze persoon. Het lijkt gek maar door gewoon een mailtje op te stellen kan je al veel te weten komen. Zo kan je achterhalen of je de mail eerder vriendelijk of eerder formeel hebt opgesteld. Zeker een handige tool om een rode draad in je schrijfstijl te vinden.

Heb je graag een heel jaar door begeleiding bij het ontwikkelen van je merk? Bekijk dan zeker de Matuvu Memberships eens. Word nu al basic member en ontvang elke maandag een nuttige businesstip. Daarnaast kan je je gratis oriëntatiegesprek aanvragen om samen met Ils te kijken welk adviestraject bij je past. Let’s build your brand!

Matuvu memberships right here.

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *