DESIGN YOUR LIFE: THE STORY OF AN ICON

De immer bekende wrap dress was hét kledingstuk dat Amerikaans-Belgische fashionontwerper Diane von Furstenberg op de kaart zette. En uiteindelijk is het niet de jurk zelf die alle aandacht op eiste, de jurk was een symbool. Het was een kledingstuk om de vrijheid en de vastberadenheid van vrouwen te vieren. Als dat geen girl power is. Een jurk waar iedereen zich comfortabel maar toch op en top vrouwelijk in voelt. “Ik maak kleding voor vrouwen die ik vroeger wilde zijn, en nu nog steeds wil zijn.

 

Diane is een sterke vrouw met een verhaal te vertellen. Zo veel is al duidelijk vanaf het moment ze de zaal binnenkomt. Ze heeft de touwtjes in handen en verteld met veel plezier haar levensverhaal. Je ziet de twinkeling in haar ogen als ze het heeft over die goeie oude tijd wanneer het verhaal voor haar allemaal begon. Wat ze ons vooral wil meegeven is: design your life. Jij bent de designer van jouw leven, maak er van wat je wil. En ze geeft toe dat niet iedereen een carrièrevrouw moet zijn. Zelf hecht ze ook enorm veel waarde geeft aan een gezin maar buiten dat gezinsleven moet een vrouw nog iets doen, iets wat haar leven zin geeft naast familie. Dit kan volgens haar even goed vrijwilligerswerk in de gemeenschap zijn of zelfs gewoon taarten bakken. Iedereen heeft een passie, een doel en dat mogen we niet opgeven door ons gezinsleven.

Wat ik hier nog zeker van onthouden heb is dat er overal kansen schuilen. Je moet gewoon het lef hebben om ze met beide handen te grijpen. Ook zij is begonnen als hard werkende stagiair zonder loon. En dit nog wel in een stoffen drukkerij in Italië. Niet onmiddellijk de meest glamoureuze job. Maar hier leerde ze de druktechnieken, verschillende stoffen en allemaal verschillende mogelijkheden die later hebben bijgedragen tot het ontstaan van haar iconische wrap dress. Dit in combinatie met een toevallige reis naar Saint-Tropez waar in die tijd Brigitte Bardot voor het aller eerst gespot werd met een T-shirt. Kledingstukken in die stof waren toen enkel gemaakt voor zeemannen en werden  gedragen als onderkleding.  Je vond ze in kleine, gammele shopjes aan de haven. Hun grootste voordeel? Hun comfort. Die ideeën nam ze allemaal mee terug naar de fabriek waar ze werkte als stagiair. Ze trok haar stoute schoenen aan en vroeg of ze na haar uren nog wat mocht printen op de overgebleven stoffen. En zo ontstonden de aller eerste samples van de collectie. Hiermee trok ze dan naar de fashion capital: New York. Om een collectie voor te stellen heb je natuurlijk ook een idee, een concept nodig. En hier ontstond: ‘feel like a woman, wear a dress!’ Een krabbeltje dat kort haar collectie moest samenvatten maar tot op de dag van vandaag nog altijd de waarde van haar merk voorstelt.

 

“Doubting your power is giving power to your doubts.”

Zo zie je maar dat de enige manier om veel te bereiken is om je over je angsten zetten en vastberaden te zijn. Ze ontwikkelde een visie en ging er voor. Door je eigen project, business of doel heb je de kans om ‘designer’ van je eigen leven te zijn’. En wat motiveert er een boss lady nu meer dan haar eigen goals? Wil jij nog wat hulp met je branding op punt te stellen en zo je eigen goals te bereiken? Let us know! Vraag je gratis intakegesprek aan en samen kunnen we jouw strategie op punt zetten.

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *