FRIDAY MEETING WITH INFLUENCERS: ELODIE OUEDRAOGO

Weer een powervrouw van jewelste op onze friday meeting, Elodie Ouedraogo. Deze ex-olympisch kampioene is echter niet enkel op sportief vlak een Belgische trots. Ook op fashion gebied moet ze niet onderdoen. Ze schreef columns voor het fashionmagazine elle, ontwierp voor jbc en heeft samen met ex-collega Olivia Borlée het sportmerk 4254 opgericht. Een merk dat trouwens hoge toppen scheer. Het werd al vermeld in een artikel in Vogue en zelfs Amerikaanse reality ster Khloe Kardashian haalde de moster voor haar eigen good american collectie toch vrij duidelijk bij onze Belgische ontwerpers. Duidelijk tijd om haar wat beter te leren kennen dus.

 

“Instagram is voor mij de perfecte tool om te communiceren over mijn universum, want ik bepaal zelf wat ik wil delen en hoe ik dit wil doen.”

 

Sinds wanneer ben je Instagram als professioneel communicatiemiddel gaan gebruiken en niet meer enkel als vrije tijd?
In 2016 lanceerden Olivia Borlée en ons eigen sportlabel 42l54. Omdat je zelf natuurlijk nog altijd het beste uithangbord bent voor je merk staan er ook regelmatig outfits van mezelf in onze outfits op mijn persoonlijke pagina. Voor de grote campagnes schakelen we professionele modellen in, maar het is ook belangrijk om zelf in 42l54 gespot te worden. Instagram is voor mij de perfecte tool om te communiceren over mijn universum, want ik bepaal zelf wat ik wil delen en hoe ik dit wil doen.
Wat maakt jouw stijl op Instagram uniek?
Ik merk dat ik toch een grote inhaalbeweging moet maken als het over de nieuwste filters en effecten op Instagram gaat.
Je hoeft dus zeker niet naar mijn pagina te komen om een nieuwigheid te ontdekken :).
Maar er is maar één Elodie en dat maakt mijn uniek.
Uiteraard hoop ik dat volgers of nieuwsgierigen mijn authenticiteit appreciëren.
Ik vind het fijn om af en toe foto’s van een mooie outfit of een nieuw paar schoenen op instagram te zetten, maar het is ook noodzakelijk om dit goed te kaderen.
Ik werk en spaar heel hard voor mijn spullen en combineer mijn verschillende jobs ook nog eens met een gezin. Dat levert niet altijd de meest glamoureuze taferelen en ik ben ook niet bang om die dan te tonen.
Ik wil vooral niet de illusie creëren dat mijn leven bestaat uit dure handtassen en must-have sneakers of dat alles vanzelf gaat.
Hoe kunnen merken jou best contacteren voor een samenwerking?
Ik werk al 10 jaar samen met hetzelfde managementbureau, Golazo, en samen bekijken we iedere aanvraag die binnenkomt.
Maar mensen kunnen me evengoed via Instagram contacteren. Ik ben heel gemakkelijk te vinden 🙂
Al moet ik er wel bijvertellen dat ik heel zuinig ben met mijn samenwerkingen. Ik vind het belangrijk om (jonge) Belgische creatievelingen te steunen, want wij zitten in dezelfde situatie.
Jouw product op de juiste persoon kan soms echt een enorm verschil maken.
Verder moet het gewoon bij mij passen. Ik denk dat als een merk echt voor jou kiest, het steeds een correct voorstel zal doen en de samenwerking die daaruit voortvloeit ook een veel beter resultaat oplevert.
Welke samenwerking met een merk is jou het meest bijgebleven? 
De laatste waar ik echt fier op was, was die met Apple/Switch voor de Apple watch.
Ik ben een Apple fan en kon het dan ook appreciëren dat ze met hun Iwatch een publiek dat van lifestyle houdt wilden proberen aan te spreken.
Mensen gaan er nu nog te vaak vanuit dat dit echt iets voor gadget liefhebbers of fanatieke sporters is, terwijl het mij vooral helpt bij de day-to-day.
Uiteraard ben ik ook nog altijd fier dat ik 16 jaar lang met Nike hebben mogen samenwerken. Een grote kledingsponsor is voor veel atleten toch een beloning voor het harde werk.
Heb je nog enkele tips voor onze lezers die graag aan de slag willen met Instagram?
Instagram is not real life!
Amuseer je ermee. Droom weg bij al die mooie locaties en afgetrainde lijven. Doe inspiratie op, leg belangrijke contacten, maar vergeet af en toe ook niet je gsm weg te leggen.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *