We zien het al bij verschillende kledingzaken en ketens verschijnen (online of offline) ; Mid Season Sale. Hierbij denkt de eindconsument meteen aan koopjes en wie weet al een voorbode op de solden (die er in de verte aankomt). Maar wat de eindconsument niet weet, is dat mid season sale meestal niet geldt voor de nieuwe lente-zomer collecties, maar eerder de pré-collecties of flash collecties. Wat is nu het verhaal hierachter?

Vandaag de dag krijgen winkels regelmatig nieuwe collectie binnen, sommige wekelijks, anderen maandelijks. Collecties volgen elkaar in een razendsnel tempo op anno 2019. Kledingmerken werken daarom vaak met pré-collecties, flash collecties om de eindconsument heel het jaar door van nieuwigheden te voorzien.

(Lente)collecties die in november, december, januari geleverd worden, zijn nu (april) vaak bijna uitverkocht of er zijn items die niet zo vlot zijn verkocht. De winkelier zit dus met al iets ‘oudere’ collectie (wel nieuw seizoen) en dus ook vaak laatste stuks, items die minder commercieel waren en waar ze dus nu 4-5 maand later even willen in opruimen omdat er ook nog nieuwe high summer collecties arriveren. Dit is mid season sale.

Mid season sale heeft dus niets te maken met recente collectie die aan korting wordt aangeboden, maar de iets ‘oudere’ items (nog wel uit het seizoen) waar ze even willen in opruimen om natuurlijk weer plaats te maken voor nieuwe high summer. Zo zie je ook in grote ketens (vb. Zara) dat nieuwigheden die in juni worden gelanceerd deze niet in juli aan korting hangen, ook al is het zomerkledij. Raadsel onthuld 😉

Become a Matuvu Member

Join the MATUVU Fabulous Family & learn how to make MASSIVE PROGRESS in your trendy business with a weekly business tip!
  • Na inzending ontvang je meteen een mail. Bevestig deze mail om je als nieuwe Matuvu Member te registreren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *