HOW TO CREATE TENSION VIA SOCIAL MEDIA

Lanceer je binnenkort iets nieuw en wil je daar wat spanning rond creëeren op sociale media? Lees dan even verder. Wij krijgen vaak de vraag van winkels hoe ze via sociale media klanten kunnen warm maken voor nieuwe evenementen, lancering van nieuwe producten, … zodat ze hun publiek mee hebben. Daarom geven wij jou 4 tips om de spanning op te bouwen naar een evenement toe via sociale media! 

1. Countdown

Zorg dat je ongeveer een week op voorhand via een story vertelt aan je klanten dat er iets nieuw zit aan te komen. Zeg nog niet wat, want dan is de fun eraf. Gedurende die week post je geregeld nog eens iets over ‘de launch’ en bij elke post licht je een tipje van de sluier. Je mag elke dag iets posten, zoals bijvoorbeeld een countdown, maar zorg dat je niet overdrijft. 1 à 2 posts/stories per dag is voldoende. Op die manier geraken je klanten geïnteresseerd en kijken ze uit naar ‘de launch’.

2. Behind the scenes

Wanneer je iets nieuw gaat launchen, is het altijd leuk om eens achter de schermen te filmen. Maak korte filmpjes van plaatsen waar je naar toe gaat, maar geef niet mee waar je je juist bevindt. Op die manier gaan klanten speculeren over de plaats en je nieuwe launch en heb je meteen ook interactie en interesse van je klanten.

3. Sneekpeaks

Geef af en toe een sneekpeak. Een sneekpeak? Zo’n foto of een filmpje waarbij je al een klein beetje laat zien van de launch.

  • Wanneer je een nieuwe collectie binnenkrijgt, kan je bijvoorbeeld een foto/filmpje maken wanneer je de doos half opent en een beetje zien van de nieuwe collectie.
  • Wanneer je een evenement met een BV organiseert kan je een kort filmpje maken/foto waarbij de bv onherkenbaar is. Op Instagram kan je filmen met een stemvervormer. Laat hem/haar al iets zeggen over zichzelf met die vervormde stem

Klanten geraken op die manier getriggerd en willen dan absoluut weten wat er in die doos zit of wie die BV is op jouw insta story.

4. De poll

Maak je klanten benieuwd naar de launch via de poll. Vraag hen allerlei vragen in verband met de launch en laat hen via de poll antwoorden. Zo kan je bijvoorbeeld vragen: Benieuwd naar de nieuwe collectie? Ja/nee. Welke stijl denk je dat het gaat zijn? Romantisch/stoer. De launch plannen nu/vanavond? Zo creëer je interactie met je klanten. Dat voelt persoonlijker aan wat je klanten dichter bij jouw winkel brengt.

5. Laat je volledig gaan

Met deze vier tips ga je al een hele stap verder geraken om spanning te creëeren naar je launch toe. Nog één belangrijker tip die we je zeker willen meegeven: Laat je in al de voorgaande tips volledig gaan. Laat je creativiteit los en wie weet kom jij nog op een nieuwe manier om spanning te creëeren!

YOU GO, BOSS LADY!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *