IS EEN MODEBEURS NOG WEL ANNO 2019?

Modefabriek, Premium, Panorama, Who’s Next…ja hoor, het is weer de tijd van het jaar. We hebben net de kick-off gegeven van een nieuw fashion ‘seizoen’. Merken, designers stellen hun nieuwe Fall-Winter 2019 collectie in première voor aan fashionretailers & buyers. Op een modebeurs ontdek je de nieuwe trends, nieuwe merken op de markt, maar ga je als fashionretailer daarvoor nog naar een modebeurs? 

Reeds 10 jaar bezoek ik elk seizoen de internationale modebeurzen; als werknemer in fashion, als zaakvoerder, als agent. Doorheen de jaren zie ik een groei in aanbod, toename in merken, maar nog steeds op dezelfde manier voorgesteld als 10 jaar geleden. De fashionretailer vandaag de dag moet op een vernieuwende manier aangesproken worden en geprikkeld om zijn business te doen groeien. Simpelweg door rekken lopen is niet meer anno 2019.

Dusseldorf

Omgekeerd merk ik dat retailers en buyers de beurzen vaak ook niet met een specifiek doel bezoeken ; ze willen zich oriënteren maar zien een overaanbod aan kleding en zien vaak door de bomen het bos niet meer. Welk merk is nu nog een meerwaarde voor hun aanbod, zoeken ze op prijs, look, service, of andere voordelen? Ik hoor zelfs ook fashionretailers die een modebeurs bezoeken en die vertellen dat ze ‘niet op zoek zijn naar een nieuw merk’. Wat is dan hun doel om de beurs te bezoeken? Beleving?


Ik geloof zeker dat modebeurzen nog steeds anno 2019 zijn, maar in een ‘nieuw jasje’. Retailers & buyers moeten geïnspireerd worden door de merken via events, workshops, stylingsessions,…en op die manier een match vinden met merken die in hun aanbod passen.

Ben jij een fashionretailer of buyer voor een departmentstore of conceptstore? Vind je het vaak lastig om je aanbod up-to-date te houden, waarop te focussen, producten, marges, seizoenen, budgetten…? Vraag nu je GRATIS oriëntatiegesprek aan en we kijken samen hoe we je kunnen helpen met een kort buying-adviestraject op maat.

Happy Monday!

Ils (founder Matuvu)

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *