IS EEN MODESHOW NUTTIG VOOR JOUW WINKEL?

Is een modeshow nuttig voor jouw winkel? En is de verhouding van werk opbrengst voldoende voor jouw winkel? Vragen die we vaak krijgen van klanten en die we nu even allemaal willen opslossen met een volmondige JA! Als een modeshow goed is uitgewerkt is dit een topidee voor jouw boetiek.

Isabelle Marant spring 19

De fashionweeks lopen ondertussen gezellig verder en zo krijgen we onze dagelijkse hoeveelheid fashionfuel ook weer binnen. Maar waarom beperken de fashionshows zich tot designers. Jij als fashionpreneur maakt misschien zelf geen collecties maar hebt jaren ervaring in de fashion, kan voorspellen welke trends helemaal hot worden en biedt het leukste aanbod aan aan jouw klanten. Heb je er al eens aan gedacht om een modeshow te organiseren met jouw nieuwe collecties?

Maak er een heus event van en creëer beleving voor je klanten. Laat niet enkel je collecties zien maar zet je branding en gerust jezelf nog eens extra in de verf. En it’s al in the details. Zorg ervoor dat je huisstijl kleuren overal terugkomen, zorg dat de modellen helemaal in jouw stijl passen. Het leuke aan je eigen fashionevent is dat je alles zelf mag kiezen. Heb je een iets alternatievere stijl? Ga dan voor stoere modellen en een niet zo voor de hand liggende locatie zoals een loods of dergelijke. Ben jij eerder heel girly en lief. Waarom geen roze loper waar de modellen over lopen? Of een sweet thema? Wat je natuurlijk weer helemaal kan uitwerken in decoratie, hapjes en goodiebags. Je leest het wel, de mogelijkheden zijn eindeloos. Dit wil dus ook zeggen dat je modeshow een uniek evenement zal zijn volledig in de lijn van jouw business. Ook al hebben winkels in de buurt soms dezelfde collecties aangekocht, als je je uitleeft in je branding en je eigen verhaal zullen de stuks absoluut niet gelinkt worden aan een andere shop.

Kleine touches zoals ballonnen versterken je verhaal.

Een modeshow versterkt niet alleen je brand maar verkoopt ook. Door de kleding te showen in outfits heb je vaak gemakkelijker doorverkopen en doordat je klanten de kleding ook in beweging en niet statisch op een pop zien zullen de looks veel meer tot hun recht komen. Uiteindelijk willen we toch allemaal weten hoe een kledingstuk past en beweegt. Bovendien is een modeshow vaak ’s avonds waardoor je al je klanten aantrekt die overdag zijn gaan werken. En dat zijn toch je top klanten. En wat is er nu leuker dan een girlsnight na een drukke werkdag?

Als je branding en je looks helemaal op punt staan is de rest een peace of cake. Je klanten zullen helemaal mee zijn in je verhaal en zullen een fantastische tijd beleven. En net dat doet kopen. Consumenten willen niet meer ‘gewoon shoppen’. Ze zoeken beleving en een fantastisch gevoel na de aankoop. Geef hen net dat beetje meer dan jouw concurrenten en ze zullen snel de weg naar jouw boetiek terugvinden. Zorg er zeker ook voor dat er op de modeshow een mogelijkheid is tot kopen en bestellen. Desnoods als er niet voldoende stock is nodig je hen achteraf nog eens uit om hun pakketje te komen halen of stuur je het op. Maar eens je klanten in de flow zitten zal jouw business boomen.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *