JE STAAT NIET OP DE MARKT #fashionretail

Reeds 10 jaar werk ik elke dag met fashionretailers & merken samen. Fashionretail is het laatste jaar enorm veranderd en dit is nog maar een begin. Door de opkomst van de e-commerce is een kledingzaak vandaag de dag niet meer wat het gedurende jaren was ; een plaats waar er artikelen werden aangeboden en er informatie werd gegeven over collecties, items & combinaties. (check hiervoor onze e-manual ‘How to turn your fashionstore in a fashion story.’) Niet alleen deze definitie is veranderd, maar ook de manier van communiceren. 

Doorheen de jaren zijn we bij MATUVU zeer actief op het gebied van marketing & communicatie. Vooral met het oog op social media. Dagelijks zie ik klanten die een kledingzaak runnen, en toch merk ik op dat sommige het door alle innovaties & veranderingen het zeer moeilijk hebben om hun zaak draaiende te houden en anderen een super verkoop realiseren. Hoe komt dit?

Samen met het MATUVU team zijn we dit gaan analyseren en zien we waar het schoentje wringt ; de communicatie online (social media) alsook connectie offline-online (branding). Nog zoveel fashionretailers schreeuwen naar hun klanten. Ze communiceren niet, maar roepen online.

Even testen :

Spreken deze Instagram profielen je aan om er te gaan shoppen? Geven ze waarde? Inspiratie? Waarvoor staan ze?

       

Wat denk je van onderstaande profielen?

       

Een groot verschil, toch? De onderstaande retailers weten waar ze voor staan, hun branding klopt helemaal (en dit ook offline) en ze vertellen een verhaal, de consument connecteert met hen en zijn fans!

Ben jij een fashionretailer of wil je heel graag je eigen kledingzaak starten (online of offline)? Eén gouden regel : ‘je staat niet op de markt’. Het tijdperk van roepen en schreeuwen om verkoop is voorbij. Andere manieren worden gebruikt om te verkopen en deze leren we je heel graag aan bij MATUVU (adviestrajecten / expert classes / workshops). Klik hier voor meer info.

Happy Monday!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *