MONDAY MEETING WITH A FASHION RETAILER : MON SHOE

Maandag betekent vanaf nu een wekelijkse ‘business date’ met een ambitieuze fashion retailer/store in Benelux. Deze week kick off met een gevestigde waarde in de Kempen reeds 72 jaar ; MON SHOE. Deze schoenenzaak legt haar focus op het comfort & pasvorm van de schoen, zelfs voor de moeilijkste voeten. We hebben een fijne businesstalk met hen;

Wie is Mon Shoe? 

Mon Shoe is een schoenenzaak gevestigd in Westerlo die reeds 70 jaar een uitzonderlijke expertise en productkennis bieden met een uitstekende service. In 1946 opende Florimond Ghys zijn eerste schoenenwinkel (Mon Shoe’s) op de Grote Markt. Naast de gekende merken werd er ook gewerkt aan een eigen label (Bij de Mon). In 1953 kwam dan de eerste grondige vernieuwing. In 1967 stapt zoon André in de voetsporen van zijn vader. Vanaf die tijd zijn we ook gestart met hygiënische voetverzorging, podologische technieken en het vervaardigen van steunzolen. Zo is het voetcentrum Mon Shoe geboren. Vandaag leidt de 3de generatie het bedrijf en de aandacht gaat meer en meer naar ‘Chic & Comfort’ schoenen waar we collecties aankopen in showrooms & vakbeurzen in New York, München, Düsseldorf, Milaan, Brussel & Antwerpen.

Mon Shoe – Westerlo

Waarop ligt jullie focus & hoe gaan jullie om met vernieuwingen in de markt?

Onze focus ligt op comfort van de schoen. Mensen die nergens een geschikte schoen vinden voor hun probleem, kunnen absoluut bij ons terecht. Bij ons liggen dan ook de vernieuwingen minder op de trends maar meer gefocust op een nog beter product te kunnen aanbieden aan de klant.

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten waren vooral oudere mensen met probleemvoeten, maar door onze vernieuwing in het aanbod bereiken we ook steeds meer het jongere publiek. Ook zij hebben nood aan goed passende schoenen maar die er wel trendy uitzien.

Kunnen jullie ons al enkele trends voor FW18 verklappen?

Ja voor FW18 zien we terug meer kleur en dan vooral groen en rood in de schoenen. Zwart uiteraard blijft nog steeds (vooral in ook in mannenschoenen). Sneakers mag je zeker ook nog een trend noemen in FW18.

Wat vinden jullie een grote uitdaging in de Retail anno 2018?

De grootste uitdaging voor ons is niet zozeer trends volgen en hierdoor klanten aantrekken, maar de mensen de weg naar onze winkel te laten vinden door ze letterlijk te ‘helpen’ naar het vinden van de gepaste schoen. Klanten die we hebben kunnen helpen met het vinden van de juiste schoen (& die ze ook mooi vinden) zodat ze geen last meer hebben van hun (voet)probleem, zullen ook zeker en vast de weg terugvinden naar onze winkel.

Welke plannen hebben jullie voor de toekomst?

We willen blijven verbeteren en innoveren op het gebied van comfortschoenen. We bieden een uitzonderlijk product en willen hier verder in groeien door te blijven zoeken naar een nog betere schoen. Op die manier kunnen we ook een nog betere service bieden aan onze klanten. Toch wel iets waar we in deze digitale wereld (e-commerce) een verschil kunnen in blijven maken.

Mon Shoe team

Dankje Mon Shoe voor de fijne business talk! Keep on the good work! 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *