MONDAY MEETING WITH A FASHION RETAILER : NOIRE DE NOIRE

Nadia & Cindy, 2 vriendinnen die tijdens een namiddagje shoppen het idee kregen om samen een business te starten. Het idee groeide en ze konden het niet meer loslaten. Hun droom om een eigen kledingzaak te starten kreeg vorm na veel cijferwerk en denkwerk en bijna exact 2 jaar geleden, op 8 augustus 2016, ontstond Noire de Noire. De dames runnen de zaak met veel passie voor mode en dit zie je ook echt als je bij hen in de zaak komt hoe ze hun klanten helpen. Wij voelden alvast de ‘fashion business vibes’ bij hen en delen dit heel graag met jullie! 

Wie is Noire de Noire?

Noire de Noire is een multibrand fashion store net buiten het centrum van Aalst gevestigd. In onze huiselijke ingerichte winkel bieden we een leuk en origineel gamma betaalbare dameskleding aan.

Zaakvoerder Nadia & Cindy

Waarop ligt jullie focus & hoe gaan jullie om met vernieuwingen in de markt? 

Als zaakvoerders staan we beiden zelf in de zaak, waardoor we ook weten hoe we moeten inspelen op de vraag van onze klanten. Om de 2 weken ongeveer hebben we nieuwe items in onze winkel waardoor de vraag/aanbod snel resultaat heeft. We focussen ons ook vooral op deze aspecten : originaliteit, vrouwelijkheid, een tikje stoer & betaalbaar. We kopen onze collecties ook steeds samen in, waardoor we er beiden ook voor volle 100% achter de collecties staan die we aanbieden aan onze klant.

Wie zijn jullie klanten?

Het grote deel van ons cliënteel bevindt zich tussen de 25 en (hippe) 60 jaar. Bij ons kunnen 3 generaties vrouwen hun gading vinden. Het zijn de stijlvolle vrouwen die er graag verzorgd uitzien.

Kunnen jullie ons al enkele trends van FW18 verklappen?

Véél PRINTS (leopard, natuurprints,…). Ook vind je vele ‘gewaagde’ kleuren zoals groen, rood en lila. De materialen zijn deze winter vooral mooie stoffen zoals velvet, satijn,…Natuurlijk blijven de kleuren zwart, grijs en donkerblauw ook in de collecties. Dit is voor ideaal voor een tijdloze en klassevolle look.

Wat is jullie grootste uitdaging in fashion Retail anno 2018? 

Dat is vooral overtuigingskracht blijven creëren en de klanten blijven binden aan onze zaak. We vinden het een must om onze klanten zich goed te laten voelen tijdens het shoppen in onze zaak door een persoonlijke, professionele aanpak en begeleiding bij het vinden naar de juiste outfit. Hierdoor kiezen klanten vooral nog een fysieke kledingzaak ipv een online shop.

Verder blijven we eigen aan onze waarden en missie en willen we met Noire de Noire een gevestigde waarde zijn in Aalst.

Dankje fashion bossladies, Cindy & Nadia, voor deze gedreven business talk on Monday!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *