RETAIL TIPS : JE KERST-ETALAGE ANNO 2017

It’s that time of the year! Een ontzettend fijne tijd (vinden wij!) ; gezellige straatverlichting, kerstmarktjes, sfeervolle kerstmuziek en natuurlijk de etalages van de winkels die helemaal omgetoverd worden in prachtige plaatjes die je inspireren voor je kadootjes en kerstoutfit.

Heb je je kerst etalage al klaar? Of begin je er deze week aan? Hoe val je op met je ‘Xmas window’ in dat grote aanbod van kledingwinkels? We geven je alvast 5 tips die je extra inspireren of doen nadenken 😉 :

1. JE KERST KLANT IS NIET JE REGULIERE KLANT

De klant die komt kerstshoppen is vaak niet je reguliere klant. De kerstshopper is vaak een ‘kadootjes-gever’ en is op zoek in allerlei winkels die hij/zij tegenkomt naar het geschikte kado. Je vaste klant is vaak ook de eindgebruiker van een product, dit heb je niet bij de kerstshoppers. Zorg er daarom voor dat je etalage extra de aandacht trekt!

Pinterest

2. CREËER ERVARING

Met de groei van online shoppen en shoppen via je mobiel, is het voor de fysieke retailer zo belangrijk een fijne ervaring te creëren. Organiseer een gezellige kerstborrel, workshops in je winkel (beauty feestlook, stylist), interactieve fotobox waar ze hun kerstoutfit kunnen op posten en uploaden op social media, maak verrassingsboxen, instaproof wall of leds waar de klant heel graag foto’s wil mee maken met hun kerstoutfit of kadootjes, etc.

Pinterest

3. KIES EEN THEMA

Het leukste is dat je een thema hebt die je niet alleen in je etalage toont, maar verder doorheen de winkel trekt, vb. Wishes, Peace, Love, Winter wonderland, Together, etc.

Pinterest

4. BLIJF CONSISTENT AAN JE MERK

Heel belangrijk in je business is je branding, en ook tijdens de feestdagen moet je consistent blijven aan je merk/brand. Ga niet van look, kleur, imago, huisstijl veranderen omdat het Kerst is. Vertaal de feestdagen in jouw huisstijl en look/feel.

Pinterest

5. GA NIET OVER-THE-TOP

Kerst is uiteraard een periode waar het absoluut wat meer glam, chic en feestelijk mag zijn, maar ga niet over-the-top. Te veel lichtjes, kerstbollen, stickers, sneeuw, etc. in je etalage maakt het er niet aantrekkelijker op. Vaak zijn de etalages die heel simpel maar stijlvol zijn gehouden, de meest succesvolle qua aantrekkingskracht van de consument. Ben je het met ons eens? Wij gaan alvast onze X-mas wishlist klaarmaken en op jacht naar de mooiste etalage in België!

Pinterest

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *