THE FASHION HIGHLIGHTS OF 2017

Time flies when you’re having fun, en dat is zo! We kijken vooral weer uit naar 2018 vol nieuwe (fashion)trends maar wat waren nu de echte highlights in fashion industry voor 2017?

A. SOCIAL MEDIA

Social media was niet nieuw in 2017, maar wat wel een echte trend was (en die zich door het succes zeker in 2018 zal verderzetten) is de inzet van social media (voor en) door fashionbrands. De manier van communiceren evolueert en merken maken hier absoluut gebruik van. Ze gaan in interactie met hun doelgroep, lanceren collecties direct vanuit de catwalk die hun volgers online kunnen kopen, gebruiken social media als hun branding tool etc. Het werk van designers gaat viraal en als fashion entrepreneur of label moet je ‘always on’ staan.

social media branding fashion

Pinterest

B. SIDE STRIPE TROUSER

Streepjes waren in 2017 in het algemeen hot, maar een item dat echt wel hét IT-item was bij de fashion influencers is de broek met zijstreep. Een broek is over het algemeen niet het kledingstuk dat meteen de aandacht krijgt, maar dat veranderde dit jaar. Van slim fit tot wide fit, de ‘side stripe trouser’ is een succesnummer en spotten we hem in ontelbare outfits van fashionistas op instagram.

marta carriedo trend fashion

@martacarriedo (instagram)

C. BUSINESS CASUAL

Wat we als bossladies in fashion wel fijn vinden is de comeback van de business look. Blazer, keurige hemdjes met (punt)kraagje, maatpakken,…het zijn items die we vroeger vooral met mannen associeerden maar dit is verleden tijd. Vrouwen zijn ondernemend en tonen dit graag in hun outfit. Wij waren vooral fan bij MATUVU van de keurige (losse) kraagjes die onze outfit een instant bossy look geven.

business look

Idiot du village

D. LOGOMANIA

Zoals we eerder dit jaar al meedeelden; fashion is instant language. De jaren ’90 logomania trend was in 2017 hot. Influencers, fashionistas spotten we maar al te vaak in de bekende Gucci logo tee of de populaire MATUVU logo tees ;-). Het logo mag gezien worden en maakt deel uit van de flashy branding strategie die modehuizen hanteren.

matuvu logo tee logomania trend

Spotted Kéyoh in MATUVU logo tee

E. DRESS FOR SUCCESS

De jurk deed in 2017 echt een opmars. Merken toonden meer jurken in hun collecties en ook in het straatbeeld (in elk seizoen) zag je dit jaar meer jurkjes verschijnen. Dress for success wordt dus letterlijk genomen en het jurkje (the dress) zal ook in 2018 een primordiale rol spelen in het fashionbeeld. We love it!

H.Preppy FW17 dress

 

We wish you all a happy NEW YEAR & stay fashionable with us in 2018! x Matuvu team

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *