Content is belangrijk. Gelukkig werken we allemaal in een creatieve sector waar de ideeën voor content eindeloos zijn. Niet? Is dit bij jou niet het geval? Dan is er werk aan de winkel. Want, fashion is één van de gemakkelijkste sectoren om interessante en creatieve content voor te maken. Hebben wij geluk! Hoe heb jij bijvoorbeeld je nieuwste collecties voorgesteld? Dit is een ideaal moment om jouw fans te bereiken en ze te overtuigen om bij jou te komen shoppen. Want,  Content = sales. Hier enkele fijne tips om jouw nieuwste collecties online te laten shinen.

Een modeshow of belangrijker, een event. Creëer beleving rond jouw nieuwe collectie. Je zal niet alleen een fantastische avond tegemoet gaan met jouw trouwste klanten maar je kan ook fantastische content maken voor achteraf. Zorg voor een goede fotograaf die jouw looks het best laat uitkomen zodat jij ze later nog kan delen via facebook en instagrfam. Wedden dat de bestellingen zullen binnenstromen?

Je etalage is niet enkel je offline uithangbord maar ook online. Door om de twee weken je etalge te veranderen  wek je interesse op bij alle vooribijgangers. Vergeet zeker jouw onlinevoorbijgangers niet. Ook zij willen beweging zien. Dus zet die prachtige looks niet enkel in jouw fysieke winkel. Ga ook voor een leuke inkleding. Allemaal poppen op een rij trekt zeker niet voldoende aandacht. Werk met thema’s en versiering om zo een totaalbeeld te krijgen. Je laat aan jouw klanten de wereld rond jouw winkel zien en niet enkel een catalogus. Investeer daarom bij het aankopen van collecties ook in enkele eyecatchers of atractors zoals wij ze noemen. Dit hoeven zeker niet de meest verkochte items voor dat seizoen te worden maar zullen wel heel wat aandacht trekken van (nieuwe) klanten.

Betrek je klanten bij zo veel mogelijk zaken in de winkel, ook het ontvangen van een nieuwe collectie. Klanten zijn nieuwsgierig en willen als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste items. Film eens een unboxing video of ga eens live op instastories om hen een eerste sneak peek van de collectie te geven. Orders gegarandeerd.

Vergeet nooit de kracht van beeld. Door klanten een kleine inkijk te geven in jouw nieuwe collecties gemaakt in een beeld dat volledig jouw stijl is wordt er al zo veel nieuwsgierigheid geprikkeld dat een verkoop niet ver af is.

Wat is nu het verschil tussen businesses die dit wel doen en niet doen? Wel, de Content. Niet de content maar de Content met een grote C. Spring er uit en bereik jouw doelen door Content. Toch nog liever wat meer uitleg? Boek dan nu jouw ticket voor ons ICONIC business seminar en leer hoe jij zelf van content naar Content kan gaan.

Your ticket to succes is now here available.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *