WAAROM BEN JIJ NIET ONLINE?

We horen de laatste maand vaak van onze fashionretailers dat het ‘rustig’ is in de winkel (offline) en ook vaak in de winkelstraat. Maar wil dit zeggen dat klanten niet meer shoppen? Neen, integendeel, de omzet die gerealiseerd wordt in online kleding shoppen stijgt elk jaar. Maar ben jij wel online?

Zoveel kledingzaken hebben nog geen online shop. Vandaag gaat het shoppen 24/24u door en bestaat er niets meer zoals shoppen tussen 10-18u (want vele onder ons zijn dan zelf aan het werk #onafhankelijkevrouw). We merken vaak dat één van onderstaande reden de (Belgische) retailers tegenhoudt om online te gaan ;

  • Geen budget : het is te duur om ook te investeren in een online shop
  • Teveel werk : ik moet zowel online als offline actief zijn, orders opsturen, linken met winkel, voorraadbeheer etc.
  • Geen tijd : ik heb geen tijd om me ook te focussen om de online shop
  • Geen meerwaarde : ik zie geen meerwaarde in mijn producten online aan te bieden
  • Extra’s : ik heb geen zin in retouren, omruilingen,.. te behandelen

Zit hiertussen ook één van jouw redenen waarom je nog niet online actief bent?

Het is niet zo dat als je een webshop toevoegt aan je je website je direct een mega verkoop hebt. Hiervoor is een goede marketing strategie nodig zodat klanten bij jou gaan shoppen. Maar…je bent al niet meer gebonden aan je verkoop tussen 10-18u want klanten kunnen gerust in avond of vroege ochtend nog dat ene mooie bloesje of jurkje bestellen waar ze verliefd op zijn.

Vind jij het moeilijk om een juiste partner te vinden die je offline verhaal kan vertalen in een online verhaal? Welkom bij onze Matuvu Fashion Academy; wij kunnen je webshop maken, je huisstijl ontwikkelen (ook logo’s) & je digitale marketing uitwerken zodat klanten jouw zaak als nummer één hebben als favoriete shopadresje.

Klik hier voor gratis oriëntatiegesprek en/of realisatie van je webshop/logo/huisstijl. 

“NEVER PUT OFF TILL TOMORROW WHAT YOU CAN DO TODAY”

MATUVU – Your fashion business destination

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *