Fashion week is voor retailers in fashion wat het autosalon is voor de meeste mannen. Het paradepaardje van het jaar. Je kan er al het moois voor aankomend seizoen spotten.Toch merken we dat steeds vaker retailers niet op de hoogte zijn van fashionweek. Net zoals de beurzen zijn dit evenementen die door een drukke agenda vaak naar achter geschoven worden. Door de drukke aankoopweken, veel werk in de winkel en alle andere zaken die komen kijken bij de start van het nieuwe seizoen. 

Maar uit fashionweek kan je weer andere waardes halen én je kan fashionweek gewoon van thuis volgen. Hoewel het natuurlijk altijd leuk is om even een tussenstopje te maken in Parijs of New York kan je fashionweek gewoon volgen vanop je eigen kantoor. Ondertussen heeft bijna elke designer een livestream waardoor je perfect alle shows kan volgen. Heb je jammer genoeg ook geen tijd om de livestreams te volgen hou dan zeker Matuvu in de gaten want wij zullen je eyes and ears zijn op fashionweek. We spotten de nieuwste outfits, de beste streetstyle looks,

Spotted @nyfw19

Gebruik Fashion week ook zeker in je communicatie. Laat op je social media en in je nieuwsbrief weten aan je klanten dat je op de hoogte bent van alles wat er leeft in de business. Profileer jezelf als expert in je business. Plus je kan vaak de trends van op fashion week linken aan jouw collecties. Zo spreek je zeker je fashionable klanten aan. Uiteindelijk lijkt fashion week vaak een ver van je bed show maar we zitten wel allemaal in dezelfde business. Hier wordt de basis gelegd voor alle collecties die er aan komen en die jij dus ook gaat aankopen voor je winkel.

Gigi Hadid for Tom Ford @NYFW

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *