WAT HEBBEN COCO CHANEL, BEYONCE EN MOEDER THERESA GEMEENSCHAPPELIJK?

Wat hebben Beyoncé, moeder Theresa en Coco Chanel met elkaar gemeen? Niet veel zal je zeggen. En dat is waar, alle drie totaal verschillende karakters met één ding gemeenschappelijk: een ijzer sterke personal branding. Alle drie sieren ze de lijst met 100 bekendste personen ter wereld. Iedereen kent hen, en nog belangrijker iedereen kent hun waarde. Ik ben er zeker van dat je per naam minstens drie eigenschappen kan opnoemen die bij hun type persoon passen. En of dit nu bewust of onbewust ontstaan is, hun personal branding heeft er voor elk van hen voor gezorgd dat ze een enorme invloed hadden/hebben op hun publiek. Denk maar aan het leger aan trouwe fans van zangeres Beyonce en de invloed die Coco Chanel nog steeds op de fashion wereld heeft. Noem moeder Theresa en Coco Chanel gerust de influencers avant la lettre.

 

Wees je eigen trouwste fan en word de nummer één influencer van jouw brand.

Dit kort om het belang van een sterke personal branding aan te tonen. Zonder een sterke personal branding is het moeilijk om een publiek op te bouwen, lastig om content te creëeren en dus haast onmogelijk om een boss lady te worden. Versterk je business met je eigen persoonlijkheid.   Hierdoor wek je vertrouwen op bij je doelpubliek en ga je gemakkelijker een engagement aan met je volgers. Wees je eigen trouwste fan en word zelf een influencer voor jouw brand.

Zijn we niet allemaal wat nieuwsgierig van aard. Jij wil toch ook weten wie er achter je favoriete webshop staat? Of hoe een ontwerpster haar stukken zou stylen. Geef deze informatie dan ook aan je eigen volgers. Wees fier op wie je bent en verwerk je eigen waarde en normen in je brand. Resultaat? Je personal branding en business branding vertellen een  coherent verhaal en dit is de key to succes.

Heb jij nog graag wat hulp rond personal branding of wil je hier graag meer over weten? 17 oktober geeft Matuvu een expert class volledig besteed aan personal branding. Leer hoe je jouw personal branding ontwikkeld, leer ze te gebruiken om te netwerken en versterk ze met online tools zoals LinkedIn. Tot volgende week!

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *