WHAT IF NOBODY VISITS YOUR STORE BECAUSE OF SNOW?

Prachtig toch, sneeuwvlokjes die dwarrelen door het land en alles wordt bedekt met een mooi wit tapijt. Leuk om te zien, te gaan wandelen, maar als je op de baan moet met je auto is het iets minder fijn. Vele files, druk verkeer, alles is moeilijk bereikbaar…en natuurlijk ook je shop (offline).

Helaas hebben we de wetten van moeder natuur niet in de hand. Maar wat doe je nu als er weinig tot geen mensen je shop bezoeken owv het weer? Sluit je vroeger? Klaag je over slechte verkoop? Nee!

Deze excuses zullen je geen resultaat opleveren en waar wij bij Matuvu van houden is…resultaat! Daarom delen we graag met jullie deze 3 tips die je absoluut succes opleveren in de verkoop tijdens slechte weersomstandigheden.

1. TIME FOR PICTURES!

Als het druk is, heb je vaak geen tijd voor foto’s te maken van leuke outfits. Tijdens deze ‘stille’ dagen is het de ideale moment dat je outfits gaat posten. Dit kunnen zeker selfies zijn of foto’s van je collega’s die outfits aantrekken. Zorg nu vooral voor inspiratie wat klanten kunnen kopen voor de feestdagen. Wat kan je matchen met wat? Hoe te combineren? Welke accessoires kunnen er eventueel bij? En deel dit op je social media kanalen ; instagram (stories) en Facebook.

2. BRAINSTORM SESSION

Heb je mensen in dienst in je business? Ga met hen samenzitten ipv te wachten op klanten en brainstorm welke leuke activiteiten je kan organiseren in 2018. Denk aan mix online/offline, experience, wedstrijden, vip events, etc.

3. CHANGE YOUR STORE

Hiermee bedoelen we niet dat je je winkel moet verhuizen ;-). Maar dit is de ideale tijd om je winkel te reorganiseren. Maak nieuwe kleurcombinaties. Items die niet zo’n snelle doorverkoop hebben, zet deze in de spotlights en maak er toffe combinaties mee. Verander je etalage met nieuwe outfits en deel dit op je social media. De fashionistas laten zich graag inspireren online!

Pinterest

Succes voor je business verzekerd!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *