De kost van goedkoop ondernemen

Vaak is het gemakkelijk om altijd voor de snelste en goedkoopste weg te kiezen. Investeren in je business is niet enkel geld investeren of opleidingen volgen. Investeren in je business is ook tijd nemen om alles eens grondig onder de loep te nemen. Zijn de keuzes die je maakt nog steeds het beste voor jouw zaak? Of heb je te lang vastgehouden aan beslissingen die vroeger succes opleverde voor jouw shop? Daarom willen wij je eens vragen of je ook dit al eens hebt afgewogen.

Nog steeds horen we zo vaak van onze klanten dat ze wekelijks of twee wekelijks over en weer rijden naar Parijs om nieuwe stuks te gaan halen. Super fijn natuurlijk want dan hebben jouw klanten wekelijks nieuwe musthaves die ze bij jou kunnen shoppen. Deze geven je ongetwijfeld ook meer omzet en je haalt een fijne marge in Parijs. Maar bekijk jij soms ook de andere kant van het verhaal?

Naar het tradecenter in Parijs rijden kost je 3u en 42 minuten, zonder al te veel file. Heen en terug ben je dus eigenlijk al een hele dag kwijt. Bovendien rijden alle wegen via een tolweg die je nog moet bijbetalen. Dan kan je nog afwegen, rij jij alleen of met twee? Als je met twee gaat zijn dit al twee daglonen die je bij je kosten moet rekenen. Bovendien haal je kleding zonder service na verkoop. Je weet niet waar of hoe je stuks gemaakt zijn en hebt dus niets van kwaliteitsgarantie. Zijn jouw klanten nog tevreden met de kwaliteit die jij hen aanbiedt?

Wil jij ook het beste van beide wereld combineren? Ga dan voor een korte termijn merk. Net als fast fashion van de trade markt haal je deze onmiddellijk in huis én heb je een hoge marge (vraag maar eens na bij ons 😉 ). Maar daarnaast heb je een kwaliteitslabel, een correcte distributie en een fijne aankoopafspraak.

 

Waar koop jij het liefst aan?

 

 

 

Bovendien is de consument ook enorm veranderd. Als eindconsument in fashion word je overdonderd door nieuwe stuks en door trends die je zou moeten volgen. Ook zij zien op de duur door het bos de bomen niet meer en kiezen er dan ook voor om steeds meer terug te vallen op hun eigen stijl ipv alle trends te volgen. Bij alle eindconsumenten die wij spreken of die ons contacteren horen we bijna hetzelfde. Ze zoeken kwaliteit en unieke stuks. En belangrijker, ze zijn bereid hier extra voor te betalen. Retailers vrezen vaak dat de tijd van het verkopen van merken voorbij is maar de juiste merken, zij die helemaal op punt staan en mee geëvolueerd zijn in de vraag van de retailer en de eindconsument boomen meer dan ooit tevoren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *