fashionretail

Dit weekend is het zover, het ‘weekend van de klant’. Je klant wordt op deze 2 dagen extra in de bloemetjes gezet voor het vertrouwen in je zaak met geschenkjes, kortingen, wedstrijden en events. Door je deelname als retailer aan het weekend van de klant maak je je winkel ook extra zichtbaar voor de klanten. 2 begrippen zijn dus KEY bij het weekend van de klant : vertrouwen & zichtbaarheid.

Tijdens het weekend van de klant focust elke retailer zich op deze 2 begrippen. Maar, laat deze 2 begrippen nu net de key woorden zijn bij het dagelijks runnen van je social media:

  1. Door dagelijks je volgers een kijkje in je bedrijf te laten nemen door vb. Instagram Stories groeit het vertrouwen in je zaak. Klanten voelen zich op deze manier extra betrokken bij je winkel en zo groeit het vertrouwen.
  2. Social media is dé tool om je zichtbaar te maken online. Naast je website, je email marketing zijn social media kanalen (vb. Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn,..) de manier om te tonen wie je bent, wat je doet, wie je bedrijf is en waar je voor staat. Toon dit op een creatieve en consistente manier aan je klanten.

Helaas zijn er een groot aantal retailers die deze begrippen vergeten doorheen het jaar en er dus enkel op focussen tijdens het weekend van de klant. Laat dus elke dag ‘weekend van de klant’ zijn op je social media en groei je business (online) met trouwe klanten (offline).

 

Check onze Matuvu Academy voor social media opleidingen in fashion & lifestyle Retail.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *