Heel wat reacties volgden op het nieuws onlangs dat dé jaarlijkse Victoria’s Secret fashionshow van het bekend lingerie label wereldwijd werd afgeschaft. De show was echt een pareltje met heel veel glitter & glam en natuurlijk topmodellen die in sexy & funky ‘outfits’ de catwalk beheersten.

De eerste reacties zijn dan vaak; ‘Zou het niet goed gaan met het merk?’ Maar dat is niet het geval. 20 jaar lang zendde men deze grote fashionshow uit op TV. We zijn nu 2019, wie van de doelgroep die Victoria’s Secret draagt kijkt nog TV? Bijna niemand meer. Vandaag is het social media; Instagram, You Tube, Facebook alsook andere apps waar we dagelijks mee connecteren.

Het zou dan ook heel onverstandig zijn van Victoria’s Secret om zich maar blijven vast te houden aan ‘tradities’ terwijl de markt & industrie zo geëvolueerd is én dit zal blijven doen. Fashion is en business van verandering zei Leslie Wexner (CEO Victoria’s Secret) en dat is ook zo!

Nog teveel merken en winkels in fashion houden zich vast aan oude gewoontes en tradities, vb. een jaarlijkse modeshow, een klantenkaart,…terwijl misschien hun huidige doelgroep daar niet meer mee bezig is en via andere manieren wordt geïnspireerd.

Verandering brengt angst met zich mee, maar…neem je fashionbusiness eens onder de loep en kijk of het nog wel voldoet aan de evoluties die gangbaar zijn in de fashionindustrie? Of hoe zou je je oude gewoontes kunnen omzetten naar nieuwe ideeën en events? Don’t wait too long!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *