social e-commerce

Een nieuwe Belgische speler in de digitale modemarkt, zo wordt het platform Avail beschreven in de Standaard. Het gaat om een social e-commerce platform dat opkomende modemerken en inspirerende modemensen samenbrengt. Dit samenbrengen gebeurt door ‘micro-stores’. Iedereen kan een micro-store openen op het platform en een selectie maken in producten, collecties & looks waar hij/zij voor staat. Is dit mogelijk een nieuwe dreiging voor de fysieke kledingwinkel in de straat?

Social selling is niet nieuw. Verkopen via social media is helemaal hot. De nieuwe generaties laten zich maar graag inspireren door de talrijke looks en outfits die op social media circuleren. Bij Avail wordt de sterkte van social selling gekoppeld aan een webshop (e-commerce) met nieuwe opkomende merken. Het gaat om jonge internationale labels die het vaak lastig hebben om naamsbekendheid op te bouwen. Door dit platform kunnen ze hun collecties en producten tonen aan de generaties die naar het unieke en vernieuwende karakter van fashion op zoek zijn nl. de millenials en gen Z.

Nu dat iedereen een ‘micro-store’ kan openen op een platform dat absoluut een zeer groot bereik gaat hebben in de toekomst, waar kan je dan nog als fysieke winkel een meerwaarde bieden én vooral hoe trek je klanten naar je ‘offline’ shop?

  1. Iedereen heeft vandaag een smartphone in de hand, scrollt & shopt naar hartenlust online. Toch missen we vaak wat extra advies en service; Hoe zou ik dit t-shirt kunnen combineren met wat ik thuis nog heb? Hoe kan ik een bepaald jurkje stylen voor naar kantoor? Is deze broek zeker lang genoeg voor me en kan deze mogelijk aangepast worden?… Hier maak jij het verschil als offline retailer door uitzonderlijke service en je expertise te tonen.
  2. Shoppen online is leuk, maar vaak heel eenzaam en een beetje saai zo op je smartphone of laptop. Ken je dat gevoel wanneer je een winkel binnenstapt en het interieur is helemaal je ding, de collecties roepen je naam en je hebt zoveel zin om de ene na de andere outfit door te passen? Dit is shoppen en hier krijg je kriebels van! Dit heb je helaas niet online.
  3. Als offline retailer kan je het niet meer veroorloven om niet online ACTIEF te zijn. Heb je naast je fysieke winkel geen webshop, zorg dan voor 100% inzet van je social media kanalen op strategische manier. Niet zomaar wat posten of onduidelijke, donkere foto’s tonen. Laat volgers verliefd worden op je concept, op wie jij bent, het authentieke van je merk/winkel en vooral zorg voor tonnen waardevolle content online!

Ga aan de slag en focus je op deze 3 tips! Het idee om opkomende merken meer zichtbaarheid te geven is absoluut een pluspunt van dit nieuwe platform opgericht door schoenen Torfs en 9.5 Ventures. Fashion – lifestyle brands & businesses bouwen is onze missie en ook wij hebben een micro-store op Avail waar we deze opkomende merken matchen met waar wij & onze community voor staan nl. powerful bossladies = office looks inspiration.

Ontdek onze micro-store op Avail via https://avail.store/matuvu

Ben je als retailer of merk zoekende hoe jij het verschil kan maken en meer impact kan hebben in deze digitale wereld met groei van social e-commerce? Schrijf je nu in voor het ICONIC FASHION BUSINESS SEMINAR – maandag 14 oktober Kasteel van Brasschaat. Klik HIER voor je ticket.

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *