De solden zijn nu net een week gestart en de straatbeelden zijn gevuld met….niets! Lege poppen staan met hun rug naar je toegedraaid, of ze dragen een t-shirt met in het groot SALE op. Op welk vlak denk je op deze manier de mensen te inspireren in de straten als fashionretailer?

Stel, ik loop door de straat, ik zie een pop met super leuk jurkje aan. Ik kijk naar prijs, en daar staat originele prijs op en nu de sale prijs. 9/10 heb je kans dat ik binnenloop om dat jurkje te gaan passen.

Stel, ik loop door de straat, ik zie een lege etalage met in het groot SALE op raam. Inderdaad, het is solden, maar dit hangt overal, dus ik word niet geprikkeld om binnen te lopen.

Eigenlijk zou je een lege etalage offline kunnen vergelijken met vb. lege stories online op je Instagram. Met ‘lege’ stories bedoelen we stories die niet inspireren, geen waarde leveren en doodweg ‘SALE of KORTINGEN’ melden op een effen achtergrond.

Een grote keten kan een lege etalage veroorloven (alhoewel ik hen ook adviseer dit anders aan te pakken), maar als kleine fashionretailer MOET jij je klanten inspireren en op deze manier doen aanzetten tot verkoop. Anno 2019 niet enkel offline, maar ook online.

3 TIPS geef ik je als fashionretailer mee om je sale te boosten met je etalage offline;

  1. Wil je toch knallen met de kleur rood voor SALE, zet dan al je etalagepoppen in een rode outfit die de klant nu aan kortingen kan shoppen in je winkel.
  2. Wil je liever niets in etalage zetten, wees dan creatief en zet vb een grote foto van je Instagram account in de etalage met outfits en daarbij een voorbeeldtekst:  “Shop je favoriete look online, nu aan kortingen offline.”
  3. Zet bij de outfits op je etalagepoppen de originele prijs met de sale prijs erbij : duidelijkheid doet sneller kopen.

fashionretail

Benieuwd hoe je je sale ook op Instagram nog meer kan boosten? Schrijf je HIER in voor de online cursus #boostyoursalescursus (die je volledige kan volgen via Instagram) of vraag meer INFO over onze content abo’s voor je shop of merk. 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *