Ken jij Cluca al? Het nieuwe Nederlandse label spot je in meerdere hippe multibrand boetieks en verovert met een unieke business strategie de fashion markt. Ze combineren het gemak van fast fashion met de kwaliteit en waarden van een merk. Benieuwd hoe? Matuvu stelde enkele prangende vragen aan ontwerpster en eigenaar Patricia Westerink.

1. Hoe spelen jullie zo snel in op de trends?

Wij vinden het prettig om goed te kunnen inspelen op de huidige marktomstandigheden en externe factoren. Denk daarbij aan de veranderende trends en de weersomstandigheden van dat moment. Vergeet niet dat het voor onze afnemers belangrijk is om de onzekere factoren zoveel mogelijk te reduceren en hun investering zo kort mogelijk op de plank willen hebben liggen. Hiervoor hanteren we een sterke procedure en een geweldig team, waardoor we de gehele doorloop kort kunnen houden. Van design, producties en verwerking. Mede dankzij een enthousiast team van agenten kunnen we de ideeen snel bij onze afnemers brengen.

2. Van waar kwam de passie om Cluca te starten?

Gestart te zijn met de verkoop van tassen, was het een lang gekoesterde wens om ook een eigen kledinglabel te voeren. Er is veel kennis van het traject en veel inzicht in het ontwerp van kleding voor aankomende mode-trends. Toen we veel ondernemers zagen worstelen met de lange termijn inkopen en bijbehorende onzekerheden wisten we het zeker. CLUCA kan op alle fronten een goede en betrouwbare partner zijn voor de retail.

3. Wat is de grootste uitdaging aan een fashion brand op korte termijn?

Tijd! Om op korte termijn te kunnen schakelen moeten we keihard werken om de  collecties samen te stellen. Kwalitatieve, mooie stoffen uitzoeken en trends voorspellen. Waarbij we ook nog net even anders willen zijn dan andere merken. We geloven in onze visie en durven het daarom aan om zelf de enorme investeringen te doen, zodat we de verantwoordelijkheden niet enkel bij onze afnemers neerleggen. Dat zie je veel bij voororder merken.

4. Waar haal je het meeste voldoening uit rond Cluca?

Het samenstellen van de collecties, zien dat we hierbij de juiste weg inslaan en daarbij toch onderscheidend zijn. Verder proberen we ons tevens te onderscheiden op service gerichtheid. Dat vraagt veel investering, maar geeft veel voldoening.

Heb jij ook graag dit hippe, snelle merk in jouw shop? Contact for appointment or info.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *