Grote ketens Zara, H&M sluiten winkels. Designers sluiten vestigingen en kleine retailers zetten de zaak stop. Je zou denken dat het niet goed gaat in de fashion industrie, toch? Niets is minder waar. Een groot aantal fashion zaken doen het wel zeer goed en groeien nog elk kwartaal. Wat is er dan aan de hand?

1 antwoord ; MARKETING, of beter gezegd CONTENT marketing. Vroeger kon je een kledingwinkel opendoen en je had klanten. Vandaag, in het zeer grote aanbod aan merken, prijzen & e-commerce heeft je klant eindeloze opties om te shoppen. Jouw primaire focus moet dus zijn; HOE kan ik de klant FAN maken van mijn winkel?

Dit doe je door marketing. Geen traditionele marketing (reclame), maar digitale content marketing. Het is vooral je communicatie online (website, nieuwsbrieven, social media) die er voor zorgt dat je ten eerste vindbaar bent, maar dat je vooral ook de focus legt op het vertrouwen opbouwen met je (potentiële) klanten.

Je content die je verspreidt moet;

  • informeren (beantwoorden van hun vragen)
  • inspireren (visueel)
  • authentiek zijn (transparantie, backstage, persoonlijk)
  • waardevol zijn

vooral ‘on-top-of-mind’ blijven!

Dus als kledingzaak, beautysalon, kapperszaak of schoenwinkel ga je niet online roepen met ‘Nieuwe collectie is binnen’, of ‘Ontdek ons nieuwe beauty gamma’, maar vertaal je dit naar ‘3 trends in het najaar die je nu spot in onze winkel’ of ‘Hoe komt je in 5 stappen tot een gezonde huid met slechts 1 product?’

Je online content marketing ontwikkel je met een lange termijnvisie en is best intensief. Heb je hier weinig kaas van gegeten of is dit niet je sterkste kant?

Focus je op waar jij goed in bent, en kies HIER  je maandelijks content abonnement.

Zorg dat jouw mode niet uit de mode geraakt!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *